Pàgines

divendres, 8 de gener del 2010

"L'ANY QUE VE A... LA MECA"

A primers de desembre passat un grup de diputats espanyols en alegre camaraderia van fer-se un propòsit : “l’any que ve a Al Quds, capital de palestina”. Actuaven com a testimonis els ambaixadors i altres representants diplomàtics de l'Aràbia Saudí, Palestina, Jordània, Cuba, Mauritània, Iemen, Qatar, Egipte i Sudan, paradigmes de la democràcia, la tolerància, el desenvolupament i la modernitat. L'amic Moré ho narrava amb detall i amb aquell punt de santa indignació que tots vam compartir, sobretot quan vam comprovar atònits que fins i tot un diputat de Convergència i Unió, el senyor Xucla -o Xuclà, que pel cas és el mateix-, s'havia afegit a aquella simpàtica cerimònia de prostitucició col·lectiva. (NOTA : no entrem a analitzar el cas de Joan Tardà, d'ERC, perquè no disposem de bibliografia sobre els transtorns de la personalitat i altres patologies mentals dels australopithecus). "L'any que ve a Jerusalem" ha estat durant dos mil anys el propòsit i el somni de retorn a Eretz Israel del poble jueu, expulsat, humiliat i perseguit arreu. Espanya, aquesta unió de destí en l'universal vertebrada per l'antisemitisme, la indigència intel·lectual i la caspa moral, era l'únic estat occidental en disposició d'exhibir un cos legislatiu prou retardat i suïcida per banalitzar la diàspora i l'holocaust i caure de quatre grapes en la trampa dels enemics declarats -per llei divina, diuen- de la igualtat, el respecte, la cultura, la democràcia i el progrés. ... Aleshores Cohèlet va alçar-se enmig de l'assemblea i digué "si Jerusalem és Al Quds perquè, segons diuen, un home en una nit va recórrer 2.000 quilòmetres d'anada, va ser transportat per un cavall volador fins a l'estratosfera i va fer 2.000 quilòmetres de tornada l'any 620 de l'era comuna, sense més testimoni que la paraula d'ell mateix i això es pren seriosament pels dignataris del món i és la causa d'un conflicte sagnant, ¿per què Espanya no és Al Andalus, havent tants testimonis de la seva existència? Si 600.000 refugiats palestins de l'any 1948 ara són 4 milions i volen tornar a la terra dels seus avis, ¿per què no han de retornar els 80 milions de refugiats d'Al Andalus descendents dels expulsats del segle XVI a Espanya? Eh, xatos!?". Proveu d'anar a la Meca o a Medina, senyors parlamentaris espanyols i sabreu que és impossible per a un no musulmà. Però si aneu a Jerusalem sereu respectats. Per què Jerusalem ha de ser una ciutat santa de l'islam i en canvi no pot haver ni una sola sinagoga a l'Aràbia Saudita quan la comunitat jueva en aquelles terres havia estat tan nombrosa? Per què els musulmans d'Israel no poden peregrinar a la Meca ni entrar a Aràbia? Per què els progres s'indignen tant amb les mesures de seguretat de les autoritats israelianes i callen que per a entrar a l'Aràbia Saudita cal un permís especial i l'aval personal d'un conegut o d'una empresa? Els solidaris subvencionts que tant es van indignar perquè els Minyons de Terrassa anessin a carregar castells a Israel, ¿per què no els contracten per anar a Gaza, l'Iran o l'Aràbia? Segur que donarien la campanada : les noies ensenyant la cara i vestint pantalons farien furor; un grup mixt d'homes i dones tocant-se públicament, dones lliscant castell avall agafant-se a les cames dels homes de la seva colla,... Quin espectacle! Segur que acabaria amb una memorable lapidació col·lectiva. Vés Zapatero, vés a explicar la teva teoria de l'aliança de civilitzacions a la Meca. Primer, però, informa't sobre què és per a ells la civilització...

+++

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada